/Files/images/0_2020_2021/142.jpg

/Files/images/0_02022_2023/-000_0323/vsesvitnij-den-zdorovya.jpg

Олімпійська декада


/Files/images/0_2020_2021/0_000adekada/DSC_3818.JPG /Files/images/0_2020_2021/0_000adekada/DSC_3824.JPG

/Files/images/0_2020_2021/0_000adekada/photo5204212585984013211.jpg /Files/images/0_2020_2021/0_000adekada/photo5204212585984013228.jpg /Files/images/0_2020_2021/0_000adekada/photo5204386858577016201.jpg /Files/images/0_2020_2021/0_000adekada/photo5204386858577016255.jpg


"Жити активно - це позитивно!"

Відеоролик "Жити активно - це позитивно" (активне посилання)

Ранкова зарядка учнів з батьками

Уроки фізичної культури


/Files/images/00/DSC_0841ss.JPG/Files/images/00/DSC_0851.JPG/Files/images/00/DSC_0851gg.JPG

Здоровий спосіб життя

ЩО ТАКЕ ЗДОРОВ'Я?

«Здоров'я - це нічого, але все без здоров'я - ніщо». Такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує ко­ментарів. Але дамо ще одне класичне визначення: «Здоров'я -це стан повного фізичного, духовного та соціального благопо­луччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад».

Здорова людина - це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов'язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності

Від чого залежить наше здоров'я? Чи залежить воно від нас?

Наше здоров'я залежить від таких основних чинників:

· спадковості - на 20 %,

· рівня медицини - на 10 %,

· екології - на 20 %,

· способу життя - на 50 %.

Спосіб життя - це той чинник, здоров'я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Так що половина здо­ров'я залежить від тебе, тому своє здоров'я можна поліпшу­вати або псувати.

Що таке здоровий спосіб життя?

· Це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здо­ров'я.

Які основні складові здорового способу життя?

· Фізкультура - це і біг, і ранкова зарядка, і різноманітні види спорту, й аеробіка, і фітнес, і туризм, і...

· Здорове харчування.

· Особиста гігієна, правильний режим навчання та відпо­чинку.

· Загартовування.

Фізкультура: з чого починати і про що пам'ятати?

· Відвідувати уроки фізкультури. Недарма це слово складається з двох слів: «фізична» і «культура». Якщо людина вважає себе культурною, то нони підтримуватиме добру фізичну форму.

· Робити ринкову зарядку. Це надає бадьорості ти стимулує організм.

· Щодня знаходити 20-30 хвилин для активного руху.

· У вихідні «дозволяти» собі кілька годин присвятити спортивним іграм на свіжому повітрі, туристським по ходам тощо.

Що таке здорове харчування?

· Один-два рази на день вживати гарячу першу страву, І щодня - фрукти й овочі.

Як організовувати режим навчання та відпочинку?

· Через кожні 45 хвилин навчання робити 10-хвилинні перерви та переключатися з одного виду діяльності ні інший.

· Спати не менше 8 годин на добу.

· Володіти основами релаксації (розслаблення) та аутотренінгу.

Як можна загартовуватися?

· •.Починати з умивання холодною водою.

· Влітку не забувати ходити на природі босоніж.

· Засмагати на сонці.

· Приймати контрастний душ та обливатися холодною водою.

· Спати з відчиненою кватиркою цілий рік.

· Не забувати, що загартовують також лазня та сауна.

· Бігати за будь-якої погоди легко вдягненим.

Які додаткові заходи можуть зміцнити здоров'я?

· Масаж або самомасаж.

· Дихальні вправи на затримку та поглиблене дихання.

· Вправи для хребта та постави.

· Внутрішня врівноваженість, спокійний душевний стан.

Які чинники поведінки псують здоров'я?

· Уживання алкоголю.

· Тютюнопаління.

· Уживання наркотиків.

ВПЛИВ ТЮТЮНУ НА ОРГАНІЗМ ПІДЛІТКА

Головна мішень для тютюнового диму - верхні дихальні шляхи та легені. Подразнення слизових оболонок починається вже в ротовій порожнині. При курінні крізь шар тютюну всмоктується повітря, яке посилює горіння. При цьому тютюновий дим руйнує імаль зубів, призводить до запалення слинних за­лоз. Це супроводжується підвищеним слиновиділенням. Слизові оболонки гортані, трахеї, бронхів також подразнюються тютюновим димом, що створює умови для розвитку хронічних бронхітів, пневмоній.

У тютюні дуже багато канцерогенних речовин, нк і спричинюють онкологічні захворювання (рак). Курці з дуже великою ймовірністю можуть захворіти на рак ротової порожнини, гортані або легень.

Дуже шкідливо куріння позначається і на зовнішності людини. Навіть у молодому віці при не­великому стажі куріння проявляються характерні ознаки курця - пожовтіння зубів і нігтів, нездоровиий колір шкіри, мережа розширених судин на обличчі.

Куріння є фактором ризику розвитку серцево-судинних захворювань. Викурювання навіть однієї ци­гарки призводить до прискорення серцевого ритму, шуження судин, підвищення артеріального тиску. Результат куріння - порушення функціонування серцевих м'язів, що може призвести до інфаркту міокарда. Внаслідок куріння може розвинутися таке тяжке захворювання судин ніг як облітерируючий ендартеріїт, яке дуже часто супроводжується ампу­тацією кінцівок.

Нервова система, кров, органи травлення також страждають при попаданні в організм продуктів горіння тютюну. Куріння провокує розвиток виразки шлунка, ускладнює інші захворювання.

У жінок, які курять, порушуються норми ні.ші діяльність статевих органік, що сприяс роаиитку безпліддя. Якщо курить вагітна жінки, н неї народ жується дуже слабка дитина, зі зниженою вагою, а порушеннями нервової системи, що може проявлятися не відразу, а з плином часу.

Компоненти тютюнового диму руйнують вітаміни в організмі людини, послаблюють йогоімунну (захисну) систему, внаслідок чого у курці її часто спостерігаються прояви алергії, перебіг усіх захворювань триваліший, а лікуються вони важче, ніж ті, хто не курить.

Як і всі наркотичні речовини, нікотин - головна складова тютюнового диму, потрапляючи в організм, змінює його діяльність таким чином, що лю­дина починає відчувати більшу чи меншу, усвідомлювану чи ні, потребу в ньому - розвивається залежність. Сучасні дослідження свідчать про те, що складові тютюнового диму є речовинами, які викликають дуже стійку залежність. Це підтверджують такі статистичні дані: 85 % курців хотіли б кинути курити, але вдається це лише 15 % з них.

Важливо також пам'ятати, що великої шкоди курці завдають не тільки собі, а й усім тим, хто їх оточує (цих людей часто називають пасивними курцями). Вдихаючи тютюновий дим у прокуреному приміщенні, пасивний курець зазнає такого ж впливу компонентів тютюну, що й сусід, який палить, часто з тими ж руйнівними наслідками для здоров'я.

ВПЛИВ АЛКОГОЛЮ НА ОРГАНІЗМ ПІДЛІТКІВ

Токсична дія алкоголю на організм підліткаперш за все позначається на діяльності нервової системи. Мозкова тканина легко всмоктує алкоголь. Підліток стає дратівливим, швидко стомлюється, внього порушується сон. Ці симптоми можуть проявлятися не тільки за систематичного (тобто постійного), а й заситуативного (непостійного, час від часу) вживання алкогольних напоїв. Це пояснюється тим, що алкоголь, попадаючи в організм, залишається н ньому до двох тижнів.

Оскільки алкоголь циркулює в системі кровообігу, то потрапляє до всіх органів тіла. За кільки хвилин він досягає головного мозку. Алкоголь уповільнює його роботу, гальмуючи як процес нагромаджедя інформації, так і її відновлення у пам'яті, алкоголь може стати причиною галюцинацій та провалів у пам'яті. У тих, хто систематично випиває, уповільнюється розвиток інтелекту, погіршується пам'ять, втрачаються набуті раніше здібності

Руйннівним чином діє алкоголь і на внутрішні органи. Алкогольні напої подразнюють слизову оболонку шлунка, що створює умови для розвитку запалень органів травлення. Дуже страждає від алкоголю печінка. Алкоголь може буквально розщепити клітини печінки, які починають перероджуватися. Розвивається цироз печінки - це практично невиліковне захворювання. В підлітковому віці руйнівні вплітав алкоголю на печінку відбувається в значно коротший термін, ніж у дорослих.

Дуже чутливі до дії алкоголю серце і судини. При вживанні алкоголю порушуються процеси обміну в сердцевому м язі. Реагують на дію алкоголю і нирки, залози внутрішньої секреції та інші системи і органи.

Вживання алкоголю може призвести до ушкодження зору і слуху. Можуть також погіршитися відчуття смаку, нюху та дотику. Оскільки усі м'язи в організмі перебувають під контролем мозку, вживання навіть незначних доз алкоголю призводить до послаблення такого контролю, і людина втрачає по­чуття координації та швидкість реакції.

Чим молодший організм, тим більш руйнівна дія алкоголю. Токсична дія алкоголю на організм підлітка в декілька разів більша, ніж на організм дорослого. Відомі випадки отруєння підлітків не­значними, з точки зору дорослих, дозами алкоголю. Як і всі наркотичні речовини, алкоголь викликає залежність. Спочатку людина тягнеться до чарки, щоб уникнути якихось неприємних переживань або досягти розслаблення і нібито впевненості, але це досить швидко призводить до потреби у постійному вживанні спиртних напоїв - розвивається алко­голізм.

Алкоголізм - це захворювання, яке супрово­джується глибокими змінами і навіть деградацією особистості. Воно потребує дуже складного й трива­лого лікування, а результати такого лікування, за свідченням фахівців, часто є невтішними. Через певні особливості підліткового організму алкогольна залежність, хронічний алкоголізм розвиваються у підлітків значно швидше, ніж у дорослих.

ВПЛИВ НАРКОТИКІВ НА ОРГАНІЗМ ПІДЛІТКІВ

При вживанні наркотиків і звиканні до них ор­ганізму розвивається наркоманія - захворювання, за якого психічний і фізичний стан людини, її само­почуття та настрій цілком залежать від наявності наркотику в організмі. За його відсутності розви­вається синдром позбавлення (абстиненція) - дуже тяжкий стан, який супроводжується судомами, сильним болем у м'язах і внутрішніх органах.

Наркотики страшні тим, що навіть одноразове їх уживання може призвести до наркотичної залежності. У зв'язку з фізіологічними особливостями ор­ганізму наркотична залежність розвивається у підлітків набагато швидше, ніж у дорослих. Відомі випадки, коли перші ж експерименти підлітка з наркотиками закінчувалися смертю.

Люди, які вживають наркотики, значно більше, ніж інші, ризикують отримати ВІЛ-інфекцію, тому що цей вірус передається через кров при кількаразо­вому використанні того самого шприца різними людьми. А саме такий спосіб передачі вірусу імуно­дефіциту є найбільш поширеним у світі. Людина, котра вживає наркотики, не контролює свою по­ведінку: наркотики дуже сильно впливають на голо­вний мозок та нервову систему. Під їхньою дією нер­вові клітини просто «згоряють». Різко знижуються захисні функції організму.

Багаторазове проколювання вен може призвести до утворення у судинах тромбів і рубців. Коли тром­би відриваються від стінок судин та починають ру­хатись у системі кровообігу, потрапляючи до серця і легенів, може настати смерть - тромб перекриває доступ крові до життєво важливих органів. Бактерії з нестерильної голки потрапляють до кровообігу й циркулюють по всьому організму. Якщо вони уражають серцеві клапани, виникає серйозне захнорювання - ендокардит, його симптоми - гарячка, слабкість, серцева недостатність, яка може призвести до смерті. Мікроби з нестерильної голки, потрапляючи до кровообігу, можуть також призвести до абсцесу мозку (симптоми - сильна гарячка, конвульсії; потім настає кома і - смерть).

У жінок, які вживають наркотики під час вагітності, здебільшого народжуються мертві або дефективні діти. Ось деякі з дефектів розвитку у дітей наркоманів: клишоногість, відсутність кінцівок, розщеплене піднебіння («заяча губа»), нерозвиненість внутрішніх органів.

Уживання дурманних токсичних речовин може спричинити пригнічення функції дихання, порушення серцевої діяльності, як наслідок - непритомність і навіть смерть.

При вживанні наркотиків різко порушується здатність логічно мислити, засвоювати нову інформацію та концентрувати увагу; погіршується пам'ять.

Глибоко деформується особистість людини, яка вживає наркотики, розвиваються серйозні психічні захворювання. Процес деградації особистості йде дуже швидко. Наркомани у 30-40 років (якщо вони доживають до цього віку) - виглядають і почуваються як 70-80-річні.

Механізм розвитку

залежності від

наркотичних речовин

Залежність стає згубною, коли вона:

1) обмежує можливості особистості в самореалізації;

2) згубно впливає на стосунки між людьми;

3) руйнує сімейний бюджет;

4) створює конфліктні ситуації між особистістю і суспільством;

5) веде до тенденції постійного збільшення дози нар­котику;

6) коли формується також психологічна і фізіоло­гічна залежність.

Розвиваючись, залежність послідовно проходить кілька стадій - соціальну, психологічну, фізіологічну.

Соціальна залежність- людина ще не почала вживати наркотичні речовини, але потрапила у середовище тих, хто їх уживає. Вона приймає стиль поведінки, ставлення до наркотичних речовин і зовнішні атрибути групи. В такій ситуації людина часто внутрішньо вже готова почати вживання нар­котичних речовин. Неодмінною умовою цієї стадії є наявність групи, де вживають ті чи інші наркотичні речовини.

Психологічна залежність - на цій стадії змінюється поведінка людини. Вона починає вживати наркотичні речовини з метою відчути певні емоції. Психологічна залежність може сформуватися навіть після одного-двох прийомів наркотичних речовин.

Фізіологічна залежність – наступає після того, як організм включає наркотики у процес обміну речовин. Це – непереборна фізична потреба, яка виникає в результаті постійного або періодичного вживання наркотиків. У цьому випадку різке припинення вживання наркотичної речовини - фізичний розлад різного ступеня тяжкості, який називають абстинентним синдромом або синдромом позбавлення (відміни). На цій стадії людина потребує лікування.

Заходи

щодо формування здорового способу життя,

профілактики негативних шкідливих звичок у школярів,

запланованих для проведення в

Харківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 168

Харківської міської ради Харківської області

№ з/п Заходи Дата проведення Відповідальний Відмітка про виконання
1. Продовжити індивідуальну роботу з учнями, які палять Постійно Заступник директора з НВР, практичний психолог
2. Проводити індивідуальну роботу з учнями, схильних до вживання алкоголю, наркотиків Постійно Класні керівники, Практичний психолог.
3. Поповнити матеріали на допомогу класним керівникам «Позбавлення учнів від наркотичних звичок» Жовтень-березень Бібліотекар, лікар, адміністрація школи
4. Підтримувати зв’язок з наркологічною службою по наданню допомоги в проведенні профілактичної роботи серед учнів Постійно Адміністрація школи
5. «Здоров’я – запорука добробуту і щасливого життя» - батьківські збори Лютий Заступник директора з НВР, лікар, класні керівники
6. Проводити виховні години з метою пропаганди здорового способу життя (за окремим планом) Другий тиждень місяця Класні керівники
7. Організувати виставку методичної, художньої, публіцистичної літератури «Застерегти від пагубних звичок», «Радимо це прочитати» Квітень Зозулєва Н.І.
8. Зустріч з лікарем-наркологом Ридченко О.В. «Про наркоманію, алкоголізм, тютюнопаління та їх наслідки» Упродовж року Класні керівники 8-11-х класів
9. Показ фільму з циклу про наркоманію молоді. Квітень Педагог організатор, 10-11 класи
10. Провести анонімне анкетування щодо паління серед учнів 8-11 класів Жовтень-листопад Шульга А.В., класні керівники
11. Проведення усного журналу з антиалкогольної пропаганди Жовтень Шульга А.В., класні керівники
12. Постійно розширювати та поглиблювати знання учнів про шкідливі звички Постійно Кл. керівники,вчителі предмета «Основи здоров’я».
13. Проведення акції «День без паління» Травень Кл. керівники
Кiлькiсть переглядiв: 2036